Arrrggh..

En blandning mellan ett morrliknande ljud och att jag faktiskt är arg. Får nog egentligen inte skriva detta men det skiter jag i, är som sagt arg.

Jag, som antagligen alla vet, jobbar som personlig assistent åt en kvinna. Vi var två som skulle få slåss om en tjänst och sedan blev det så att vi skulle få dela på den. Men när den här andra tjejen har gått klart sin utbildningstid så visar det sig att hon knappt kan jobba i sommar så jag jobbar istället heltid nu under sommaren (något jag inte klagar över). Hon har bara krånglat med tider hit och dit hela tiden så kvinnan vi jobbar hos har blivit ganska trött på henne. Hon kommer inte, till skillnad från oss andra som jobbat nu i sommar, att fortsätta i höst. Tack gode gud för det. Jag är så trött på henne..arg också. Men i alla fall. När vi jobbade ihop en fredagskväll så var hon extremt otålig och det verkade som att hon bara ville gå och lägga sig. Men så är det inom det här yrket - man får sova innan om man är trött på kvällen. På natten jobbar man också fastän bara när hon ropar, resten av tiden sover man. Jag har aldrig klagat över detta eftersom jag vet att det är såhär det är och jag har ju betalt för att hjälpa den här kvinnan.

Usch, nu har jag snart kommit ifrån det jag ville få fram. Min arbetsgivare ville att jag skulle jobba nästa lördag natt ihop med den här Ida. Jag undrade självklart varför och då sa min arbetsgivare att Ida skäller på henne för att hon väcker henne om natten. MEN HERREGUD! Hon har betalt för att hjälpa henne - även på natten. Sover man över där (har jouren) så betyder det inte att man ska sussa som vanligt hemma.
Nästa lördag, om hon skäller på vår arbetsgivare, så ska hon fan få höra. Jobbar man nattjouren så får man fan se till att jobba när jobbas ska. Ååååh..det kokar inom mig. Jävla människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0