Grannar.

Jag har tidigare haft sådan tur med grannar och funderade faktiskt inte så mycket på detta när jag flyttade in i lägenheten. Men i tisdags när Tina följde med mig hem innan träningen så hörde jag för första gången grannen ovanför spela piano/synth. Lät fint så jag tänkte in mer på det.
Men varenda kväll/dag sedan dess så har jag hört den där förbaskade synthen (kom fram till att det var en sådan) och människan spelar SAMMA låt om och om igen. Han håller på i flera timmar innan han slutar någon timme för att sedan fortsätta några timmar igen. Det senaste jag hört honom spela är runt kl ett på natten, en vardagnatt.

För att förklara lite hur bra jag hör så kan jag berätta att jag hör när han harklar..jätteväl hör jag det. Så synthen skulle kunna stå i mitt vardagsrum lika gärna ^^
Snart blir det klagomål. Orkar inte höra den jävla låten mer!


Har ni liknande erfarenheter kanske?

Kommentarer
Postat av: Tina

Åh, yey, grannar... Du kanske slipper festande med technomusik till tre på natten minst tre dagar i veckan (inklusive vardagsnätter) samt att dela kök med dräggen i alla fall? :)

2008-12-15 @ 23:55:30
URL: http://winterdragon.blogg.se/
Postat av: Helena på R&S

Min granne har typ damp. Han går i timmar. Vad ska man säga?Kan du sluta gå och slappna av lite? :(



Gången är:

1. Prata med grannen

2. Hyresvärden

3. Störningsjouren

4. Hyresgästföreningen



Hoppas du får ordning på det. Sa jag att min granne spelar elgitarr på nätterna?

2009-01-02 @ 03:20:40
URL: http://roomservice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0