Min tro.

Har just gjort klart religionsarbetet, och skrev där i om min tro för det skulle vara med om man ville.
Det är ett ämne som få tar upp faktiskt så jag skulle gärna vilja höra lite vad ni tror på och om ni ens tror på någonting, eller kanske bara kommentera min text?

Detta skrev jag iaf i arbetet:

"Jag är någonstans mellan ateist och agnostiker för jag skulle nog vilja att det fanns "något högre" fast jag tror ändå inte det. Inte just nu i alla fall. Jag har gett det en ärlig chans på konfirmationen, men jag gav upp det försöket. Jag tror inte på att det finns någon eller något där upp hur mycket jag än vill, och jag har i dagsläget inget behov av att tro på det.
Jag tror inte heller på liv efter döden eller att vi har någon slags själ. Varför kan vi inte dö och sen är sagan slut? Vore det så hemskt egentligen? Är vi inte lite egotrippade som vill tro att våra själ förs vidare efter kroppens död? Finns dom tankarna för att vi vill ha allt? Vi vill inte försvinna, vi tror att vi är mer än vad vi egentligen är."

Förtydligande: Ateist - tror inte på något. Agnostiker - vet inte ifall det finns något/någon att tro på.

Vad är din tro, har du någon?

/S.


Kommentarer
Postat av: CAZZIS

Ha en bra torsdags kväll nu hörru ;)

2008-03-20 @ 20:24:29
URL: http://cazzis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0