Papper hit och papper dit.

Slutade vid 12 idag, fruktansvärt skönt. Har fram till 22 ikväll på mig att tvätta och greja lite. Borde diska men borde också ta en promenix. Upp till berget orkar jag nog inte gå idag, får bli en kortisvända. Under denna kortisvända så kommer jag se nya lägenheten som jag antagligen inte kommer flytta in i. Känns lite vemodigt men vafan...såhär kan man inte ha det som dagens situation ser ut.

Ringde nyss Skaraborgs Assistans för att fråga lite om uppsägning och grejer. Ska skriva typ "härmed säger jag, Sanna Göransson, upp mig...bla bla bla" och så sista anställningsdagen. Hade först tänkt att jobba året ut, men jag skulle verkligen inte orka stanna kvar här hos Per så länge. Både han och jag vet hur det slutar då..som alla andra gånger. Tänkte sedan att jag bara jobbar november ut för flytten till lägenheten i Linköping sker 1 dec (om/när jag bestämmer mig för att ta den) men så tänkte jag om imorse igen. Berättade min idé för min arbetsledare och hon verkade tycka den var bra, ska prata lite mer med henne om det imorgon.

Jo, såhär lyder den. Jag jobbar enligt schemat som det ser ut just nu i november men sista november blir inte min sista anställningsdag. Jag kan tänka mig att frånsäga mig alla andra tider som finns under november utom de två lördagarna jag jobbar där. Tänker såhär för jag vet att hon har svårt att hitta folk att jobba, särskilt under helgerna. Mina andra småtider kunde b.la. Ida ta. Och får jag bara låna mammas eller pappas bil så kan jag ta mig fram och tillbaka. Skulle ändå tjäna på det i slutändan, plus att jag får en liten lön i januari också. Ska prata lite med pappa och mamma om detta, se vad de tycker, och så självklart med min arbetsledare.

När jag ringde SA så pratade vi lite om arbetsgivarintyg så det ska jag ringa om när min uppsägning blir inskickad. Har äntligen förstått vad den är till för så den kan nog vara bra att ha.

Vad tycker ni om min lilla idé? Låter den vettig eller helt galen?
(tänk nu på att jag jobbar från lördag kl 17 till söndag kl 12 så någon oro för sovplats finns inte)

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

jag kan nu i efterhand tycka och tänka att jag i vissa lägen faktiskt borde gjort slut..för egna självkänslan..så hade man fått se sen om man hittat tillbaka till varandra.



men ja samtidigt får man väl ta det som ett tecken att man klarade ut det hela.



Sen är ju läget mycket bättre nu med.

Jag har mitt företag, åker iväg, gör mitt.

Stefan har haft bra jobb och fast inkomst i några år nu, vi har bättre boende och det är inte massa ex i bakgrunden som stör.



när vi blev ihop var jag studerande han arbetslös, han bodde i en sunkig lägenhet och det var orosmoln inte bara i förhållandet utan runtikring också, andra folk som påverkade och gjorde det surt.

2008-10-27 @ 14:26:02
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0