Djurhem.

Jag har funderat lite och kommit fram till något.

Ska ringa mamma om en stund och prata lite med henne. Har insett att den där stackars katten inte kommer bli vår, tyvärr. Hade gärna tagit hand om den och gett den all min kärlek. Men det var visst inte tillräckligt enligt tanten.
Men jag vill ändå göra rätt för mig. Istället för att ta någon kattunge från blocket så funderar jag att uppsöka ett djurhem som har kattungar. Har hittat ett i Töreboda som verkar lovande. Så istället för att ge 50 kr till någon här så vill jag hjälpa och gynna ett djurhem istället. Fler borde tänka så. Jag lider med de djur som blivit övergivna eller blir avlivade för att någon inte har tid eller lust. Att ha ett djur innebär ett stort ansvar och att ha en till familjemedlem. Det är i alla fall så jag ser på djuren. Dom är mina vänner, småsyskon och det käraste som finns för mig.

När jag börjar jobba ordentligt igen och har en stadig ekonomi så ska jag börja skänka pengar eller mat till djurhem. Funderade först på barncancerfonden men det är redan så många som gör det, finns inte många som stödjer djuren. Och jag vill hjälpa till om jag kan.

HÄR är länken till det djurhem jag har tänkt stödja genom att adoptera en katt (om den rätta hittas) och genom att skänka pengar.


Skicka gärna detta vidare på något sätt. Fler borde uppmärksamma djuren!

Kommentarer
Postat av: ATTLIGGA

jag förstår knappt vad du menar. men det gör inget. ha de bra.

2008-09-23 @ 13:02:20
URL: http://attligga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0