Jag ska kidnappa en Quokka!

Min kära Annabel är i Australien och hon uppdaterar rätt ofta från sin resa hos Resedagboken.
Den människan lever livet. Är fruktansvärt avundsjuk på henne. Livet där nere verkar så bekymmerslöst och enkelt. Man tar dagen som den kommer, något som aldrig skulle funka här i Sverige. Att det nu vakas vinter gör det inte mindre lockande att åka ner och hälsa på då det är varmt där när det är isigt här i Norden.

Idag la när hon uppdaterade så berättade hon lite om sin typiska dag där nere. Hon jobbar på ett café där allt hon gör om dagarna är att dricka kaffe, baka muffins och jaga ut Quokkas som kommer för att äta smulor. Hon förklarade att det är en korsning mellan hamster och känguru. Oj jösses vad jag blev nyfiken. Så sött det lät! Och jag är sedan tidigare känd för min svaghet för små söta smulätande varelser. Hon hade lagt ut en bild på denna underbart söta och helt enastående sötnos. Som Mattie brukar säga; Oj oj oj...
Hoppas det är okej att jag snor din bild, Abel :)



Har bett Abel ta hem en till mig, annars kommer jag och kidnappar en :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0