Lustigaste drömmen någonsin.

Tror inget kan slå min dröm inatt/imorse. Jag reagerade aldrig på att den var så lustig, allt var liksom normalt. Skrev i alla fall ner den direkt när jag vaknade så jag kunde dela med mig av den här. Lovar inte att den är sammanhängande för 5 öre men lite smårolig.

Vi var i någon stor och lustig lokal, lite som i Startrek Voyager (stavning?), och massor med folk. De skulle balansera på lustiga brädor och till slut vann den som stått längst. Jag gick runt och filmade medans pappa intervjuade Micke Hildén (han är en gammal klasskompis från högstadiet) och de var inne på toaletten och gjorde intervjun. Inne på toaletten så står Micke upp med bar överkropp och insmord i något som ser ut som tandkräm eller glass. Pappa och micke satt i varsin stor fotölj. Sedan ville mamma att jag skulle fixa disken eftersom det är hennes 50-årsfest och plötsligt var lokalen omvandlad och folk gluffsade i sig mat. Jag sprang iväg.
Jag sätter mig i en stor undervisningssal (en sådan de har i amerikanska filmer) bredvid Tina, som för övrigt har funnits med i utkanten hela tiden. Vi hade en ny lärare och hon skulle ha frågesport. Alla var rädda för henne och det blev inte bättre av att hon stod i mitten av gången och var och en skulle komma fram till henne och svara på en fråga eller göra något för henne. Plötsligt verkar den leken försvinna och vi ska ge mjölk till en kalv. Den hade liksom läskiga saker vid bröstet/halsen ungefär som att den skulle suga ur mjölk ur våra bröst. Men när det inte gick så tog den glaset med fetaost i och sprang iväg.
Jag skulle rapportera detta för läraren som var Anna S (idrottsläraren från gymnasiet), men hon ville inte lyssna på mig utan ville skvallra lite. Hon sa att den nya tjejen var lustig. Hon hade suttit på 10-rasten under ett träd med tända ljus och vispat grädde.
Så stod jag plötsligt i en stor reception i ett hotell när brandlarmet går. Vi blir beordrade att gå till deras andra reception bredvid och vänta där. Någon muttrar om att brandlarmet inte har börjat tjuta sedan senaste branden och att den väljer att göra det just nu.

Så vaknade jag.

Det allra konstigaste är att alla människor som var med (och som fanns överallt) var gamla klasskompisar sedan hela skoltiden, gamla lärare och släktingar. Tina var med under hela drömmen och sprang bara omkring.

Någon som förstår nånting av denna röra?

Kommentarer
Postat av: Winterdragon

Låter väldigt drömlikt. Du skulle kunna göra en psykedelisk film av den. :D Förstår nånting? Efter några veckors psykoanalys möjligen, men om det genom en filmatisering kan betraktas som modern konst så är det inte meningen att det ska vara begripligt heller. ^^

2008-09-03 @ 14:15:38
URL: http://winterdragon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0