Oviljan att göra något.

Ser mig omkring i lägenheten och vet att jag borde ta tag i detta. Jag har låtit det förfalla. Kläder överallt, godispapper på nattduksbordet, colaglas på vardagsrumsbordet, obäddad säng, disk i köket och Dennis kläder på golvet som jag inte har någon aning om varför dom ligger där. Det är alltså egentligen dags att städa. Men jag vill inte. Eller jag vill, men samtidigt så känns det inte rätt för stunden. Det enda jag vill är att läsa någon überbra bok och sjunka ner i den fram tills det är dags för Per att komma hem. Skulle också kunna tänka mig att träffa kompisar och fika, länge länge. Men det känns lite dyrt och ovärt när dom finns 20 mil bort.

Så..vad ska jag göra?
Blir nog att ladda hem lite bra låtar, bränna en skiva, sätta den i cd-spelaren och hoppas på att orken och lusten för städning kommer fram. Wish me luck. Fram tills dess - läsa bok. (Mons Kallentoft - Midvinterblod. Inte überbra men det är kul då det handlar om Linköping. Kan se varenda gata och hus framför mig...)

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för tipset! Ska jag göra! Jobbar som bibliotekarie så jag är lite skadad, läser massooooor :o)!

2008-09-15 @ 14:22:37
URL: http://annoula.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

det passar utmärkt.

Tar du dig inte över staketet så går du in på baksidan av hon &han.

under våra lägenehter är det ju garagehus, går man förbi nedfarterna till dessa så går man upp på en liten ram som löper längs med icaparkeringen. vid cykelställen så är det en grind med en trapp upp. där går du in och upp.

2008-09-15 @ 14:39:09
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0