RR?

Roligare räkningar.

Varför måste räkningar se så tråkiga ut? Alla vet hur tråkigt det är att betala en räkning (man kommer antagligen aldrig komma från det faktum att räkningar aldrig kommer vara roliga), men måste de se tråkiga ut? Jag menar.. För det första. Telia är de enda med vettig storlek på OCR-numret. Alla andra måste man använda förstoringsglas till, och jag har en väldigt bra syn annars. Kan det bero på att jag inte vill se?
För det andra. FÄRG! Dom kan väl ha någon slags färg, förutom på företagsloggan, på pappret. Kanske OCR-numret i annan färg för att lättare se siffrorna eller bara..nåt. Eller måste allt vara så rakt och stelt? Ha lite böjligare former på pappret.

Nej..räkningar är tråkiga att få och tråkiga att betala men då kan de väl ändå se roliga ut. Är det för mycket begärt? Läxorna gjordes roligare på detta sätt, varför inte fortsätta i vuxenlivet..så illa är inte vuxenlivet att allt måste bli stelt och tråkigt. Mer färg och estetik på räkningarna!

Kommentarer
Postat av: Winterdragon

Jag ser det framför mig: rosaprickiga räkningar tryckta på gummiaktigt papper med limegrönt OCR-nummer som skär i ögonen och inte går att läsa alls. Plus små kaniner och blommor i hörnen.



Och visionen skrämmer mig.

2008-09-03 @ 14:12:04
URL: http://winterdragon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0