Tisdag - kärringjävel!

Jag tvivlar starkt på att det är tisdag idag. Eller så är det någon slags studiedag idag...eller nåt. För ungarna är ju fan inte i skolan. Skjutsde Per till jobbet förut vid niotiden. Såg massa ungdomar som jag gissar går i högstadiet som höll på med sina skateboards och cyklar. Så jag började fundera och logiskt sett borde det vara tisdag, i min värld, men enligt dom så verkar det vara helg..eller nåt. Kan någon reda ut detta åt mig? I'm confused.


Igårkväll så tittade jag lite på blocket och eniros köp och sälj. På eniro så hittade jag en katt där det stod "sista chansen, dräktig hona".  Blev nyfiken och klickade på bilden. Upp kommer en bild på en katt som blir 1 år i oktober. Hon ska få ungar snart men om ingen vill ha henne nu så kommer hon avlivas. Mitt hjärta brast och jag mailade. Frågade lite om själva katten och när ungarna beräknas komma.
Hade fått svar när jag loggade in förut. Ungarna vet hon inte när dom kommer, men kanske om en vecka. Jag skrev att jag ville avvakta lite då hon skrivit att många hört av sig. Hon frågade vart vi bodde så jag förklarade. Men det gick ju inte.

Människan avlivar hellre katten än låter henne flytta till ett kärleksfullt hem som är långt bort!
Okej, katten är utekatt och har skogis i sig men vi flyttar snart till en lägenhet med egen ingång och utgångsmöjligheter och under första tiden så går hon knappt ut ändå. Vi skulle kunna fixa ett temporärt boende fram tills flytten. Men det gick hon absolut inte med på. Det smärtar bara så jävla mycket att den stackars katten ska behöva avlivas på grund av hennes egoism.


Fan också.


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

men vilka jävla människor!!!



fan!



...



ja du jag har ett illustreringsjobb att ta tag i samt ett fotoredigeringsjobb. Men nu ska jag ta en promenix tänkte jag...och lyssna på musik =)

2008-09-23 @ 10:04:29
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0