Mitt 2009 - vårat 2010.

Nej jag tänker inte kopiera in någon meningslös grej om vad som hänt under år 2009. Jag reflekterar hellre lite mer över vad som hänt och vad som betytt.

Året började för mig i exets säng (ja, han var ett ex även då) efter vi firat nyår tillsammans i Skövde. Den natten kändes bara fel och onödig. Och fråga mig inte ens varför jag valde att fira nyår med honom. Det är fortfarande ett mysterium för mig. Men men..det var sista gången vi sågs och jag hoppas det inte dröjer alltför länge tills vi ses igen men den här gången som vänner.
Under våren fick jag fast vikariat på Fröken Flora och stormtrivdes med personal, föräldrar och barn! Det är ju där jag har träffat min kära vän Susanne. I veckorna jobbade jag och slet arslet av mig och om helgerna var det kröka som gällde med Marika och diverse killar. Herregud vad vi festade då.. Men trots att det gav mig några extra kilon så anser jag att de vänner jag fann var värt det. Trots att vi inte setts på länge så betyder ni inte mindre för mig!
Sommaren
bestod av jobb, jobb och åter jobb. Tyvärr hann jag inte med att träffa så många vänner jag ville.. Det var då jag träffade Pier också. Han blev min pojkvän men i hjärtat så var vi bara vänner. De två månaderna är i alla fall inget jag ångrar.
I augusti påbörjade jag Förskollärarutbildningen. Det är något av det kämpigaste och framförallt roligaste jag gjort. Vilka härliga människor jag lärt känna och vilken underbar arbetsgrupp jag hamnat i! Det är ni, allihop, som fått mig att fortsätta utan att ge upp. Under hösten flyttade jag även till Tannefors och jag börjar komma i ordning men det är fortfarande mycket jobb som kräver pengar för att ordna.
Natten mellan 27/12 och 28/12 träffade jag Macke - killen som fullkomligt fått mig att trampa i diket. På något galet vänster så har han fått mig att våga satsa och jag hoppas att år 2010 kan fortsätta för oss. Ikväll smäller det för då ska jag på middag hos hans föräldrar. (HJÄÄÄÄÄLP!!!)





Jag och Max önskar er alla ett riktigt gott nytt år!

 


Kommentarer
Postat av: Hannes Mauritzson

Haha ja =)



Önskar dig ett bra nyår!



Kram

2009-12-31 @ 12:31:32
URL: http://mauritzsonhannes.blogg.se/
Postat av: Kristin

<3

2010-01-01 @ 23:13:25
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0