Drömmen om en students fredag.

Sitter nu här vid mitt mat/pluggbord (som jag visserligen sällan använder till något av det) med dator, miljontals papper och ett glas saft. Japp, detta är min fredagskväll.
På Facebook läser jag hur folk uppdaterar sin status med "Skål!" eller "Vinflaskan är uppkorkad och maten ska nu lagas" eller liknande. Jag är SÅ avundsjuk! Var nära att inhandla vin förut på bolaget men motstod eftersom jag inte har en aning om hur jag ligger till ekonomiskt just nu. Istället sitter jag här med jordgubbssaft och plugget. Kvällen kommer bestå av en utsökt middag från Stångebro gatukök antagligen och senare egenpoppade popcorn och eventuellt glass. Ingen annan än Max har jag heller att umgås med. Måste säga att livet som student inte alltid är drömmen. Ibland får man avstå festerna pga ekonomiska skäl (mycket går att skylla på den dåliga ekonomin!) eller för att det snart är tenta eller liknande, och då kan man inte skylla på att det är helg!

Nåja..önskar er alla en bra helg!


Kommentarer
Postat av: Kristin

Tack detsamma duh! :)

2010-03-12 @ 21:33:24
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0