Efter stormen.

Nu har dagens storm lagt sig. Den blev minst sagt tuff för mig, har sedan jag kommit hem suttit och halvsovit i soffan.
Dagen började med att jag klev ofrivilligt upp ur sängen kl 5, varpå jag i något zombie-aktigt tillstånd sminkade mig och lyckades hitta kläder. Runt halv 6 stapplade jag ur dörren, satte mig i bilen och åkte till jobbet. Solen hade inte riktigt gått upp men det var ljust ändå. Väl vid jobbet låste jag upp och larmade av. Usch vilket stressmoment att det piper frenetiskt innan man lyckas larma av. De första två barne kom kl 6 och till frukost hade jag och Nina fyra barn. En helt klart lugn och skön morgon. (Lyckades vakna till runt halv sju med hjälp av en kopp Oboy. Thank god for Oboy!). Vid 9 for jag mot Norrköping och hade coachingseminarie. Där diskuterade vi "läraruppdraget" - vad det innebär typ. Väldigt intressant diskussion och ett ämne som fångar mig är ifall vi är lärare dygnet runt. Är det okej att jag tar ett eller fem glas för mycket en lördag på krogen och jag träffar föräldrar? Gav mig faktiskt lite inspiration till C-uppsatsen. Nu ska den visserligen inte skrivas förrän om 2 år men jag skulle lätt kunna ge mig på den nu!
Eftermiddagen följdes åt av jobb 12.30-17.30. Barnen var rastlösa av att få ha varit inne hela förmiddagen och inne förblev vi. Snöröjningen på gården pågick hela dagen och barnen var som galna. Tillslut fick vi dela upp äldre barn och mindre barn - ena gruppen i rörelserummet och andra gruppen på avdelningen.
Väl hemma var huvudvärken ett faktum och kvällen har spenderats med glass, tv och soffläge. Ska nu fortsätta in till sängen och få lite beauty sleep.

Godnatt och tack för denna dagen!

Kommentarer
Postat av: Denise

fin blogg och header du har :)

2010-03-16 @ 11:05:47
URL: http://denisefriskman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0