Dröm fina drömmar..

Den här marmorstatyn finns inne i Norrköpings Konstmuseeum och heter "Direktör Pehr Swartz" och är gjord år 1925. Jag visar inte den här bilden på honom för att han är vacker. Han skrämmer mig snarare.

I svenskan har vi fått till uppgift att välja ut ett konstverk att göra en historia till. Min handlar just om elake direktör Pehr Swartz som aldrig haft en fru och som heller aldrig fått några barn. Han hatar barn. Barn gör honom till en snäll man och inte vill han vara snäll. Se bara på hans far, han skaffade fru och unge och genast blev han stadens snälle farbror Claes.
Ja, resten av historien har jag inte hittat på än men det löser sig nog imorgon på svenskan. Improvisation ftw!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0