Konstig dag.

Idag har minsann varit en..lustig dag. Både dålig och bra på samma gång. Konstig liksom.

Dagen började med att jag klev upp kl 7 för att flytta på bilen och sedan plugga lite (hör ni, redan där börjar dagen konstigt). La mig en stund innan jag sprang ner och köpte en bok av en tjej för 100 kr. Billig studentlitteratur är alltid välkommet! Åt sedan frukost och diskade det enorma berget på diskbänken och begav mig sedan mot Norrköping city (fint skare va!).
När jag kom fram till biblioteket insåg jag vilket jävla skoskav jag började få på hälarna. Nåväl, tänkte jag och tog mig ett kik på stan och helt plötsligt låg en partyklänning i en påse som jag råkat betala. Ooops.

En promenad från stan brukar normalt ta mig 10 minuter men idag tog den fan 30 minuter, och vad fick jag för det? Ett par rejält förstörda hälar kan jag lova. Eller jag har haft värre förut men det är nu blåsor över hela hälarna och lite skinn som försvunnit. Skit.

Dagen fortsatte med tvätt och har därför sprungit som en idiot mellan tvättstuga och lägenhet idag. Insåg för ungefär 4 timmar sedan att min mobil var död. Verkligen död! Hade testat ladda den, trycka på "menyknappen", låsknappen och skrika på den. Inget funkade. Men tänka sig..för en timma sen funkade den helt plötsligt igen. Ska nog fan lämna in åbäket för såhär orkar jag inte ha det i ett år till.
Och under tiden mobilen var död så har hemtelefonen gått varm. Har pratat med pappa, mamma, en jobbrelaterad person och så har någon okänd människa ringt som inte ville svara i andra änden av luren.

Så ja. En lustig dag med både trevligt prat i telefon, införskaffande av böcker, smärta och död mobil som nu återuppstått igen. Nu hoppas jag bara kvällen fortsätter på ett bättre sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0