Ankdammen.

I en liten skogsdunge bredvid mitt hus finns det en ankdamm. Jag är livrädd för fåglar och har därför aldrig gått dit. Men så fick jag över lite brödkanter och då tänkte jag på de stackars små ankorna/änderna (skillnad?).

Dagens motion fick bli till ankdammen med en påse bröd. Lärdom: dela upp allt i småbitar redan innan jag går iväg nästa gång.
Jag blev fullkomligt anfallen och de stod preciiiiis vid mina fötter. De var säkert 50 st som riktade blicken mot brödpåsen. Till slut sprang jag därifrån och kastade brödbitar hej vilt runt om mig.

Mitt i paniken tänkte jag inte på kameran men vågade mig tillbaka strax efteråt då de återgått till att bada för att ta några kort.







Vaaaaar är vår mat? Kvack.

Kommentarer
Postat av: Ellie

fick dom inte smaka gammal mjölk till? ;)

2011-08-31 @ 17:31:23
Postat av: Kristin

Änder. Det är bara änder på bilderna. Ankor är vita :P

Kvaaaack! ;)

2011-08-31 @ 21:21:40
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0