Rain, rain go away..

Regnet öser ner och fick reda på förut att det kunde komma 70-80 mm regn idag. Väldigt kul. Eller inte. Det är så jag vägrar att gå utanför dörren idag. Eller jag ska ju hämta Per sen (kanske också vara med vid mjölkningen idag igen) men annars så totalvägrar jag. Punkt.

Jo, mjölkningen igår. Vilken naturbegåvning jag är (läs; ironi på hög nivå). I början var jag livrädd men jag stod ju trots allt i gropen där kossorna inte kunde komma åt mig. Dom bara glodde sådär lömskt på mig, men jag glodde lömskt tillbaka och drämde till dom på baken för att dom skulle gå framåt. HAH, vem hade övertaget där om inte jag?
Efter en stund vågade jag mig faktiskt på att peta på kossornas ljuver eller vad fasiken det heter nu igen. Mjölkade för hand också ^^ Eller alltså..två sprut på varje spene för att mjölken ska lättare komma ut. Satte också på mjölkmaskinen och släppte in och ut kossorna. Något jag totalvägrade var att fösa in kossorna till mjölkningsstället. Där hade gränsen gått för länge sen. Jag kan stå ut med deras lömska blickar men att riskera livet för att komma över min rädsla är någon som aldrig kommer att hända.

Nej..borde städa. Kanske. Ska fundera på saken ett tag till. Lyssna på den här så länge, den passar.


Breaking Benjamin - Rain

Kommentarer
Postat av: Phoebe

Copycat!

2008-08-04 @ 14:48:41
URL: http://immobilized.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0