Fröken Kallur?

Gick in på Ica och kände mig allmänt äcklig och ville bara ut därifrån. Självklart var det fullt med folk, som vanligt. Jag gick och hämtade toapapper och ställde mig i den oändligt långa kön. Som vanligt så börjar någon alkis prata med mig (händer rätt ofta, fattar inte varför) men han var snäll så det var inga problem. När jag är nästan framme vid kassan så tar jag mig ett tuggummipaket och får höra någon någonstans bakom mig viska: "är det där fröken Kallur?". Idiot tänkte jag, varför skulle någon av systrarna Kallur vara här inne på Ica i Tidaholm? Personen började ropa "fröken Kallur" och jag insåg att det var mig han ropade till men jag vände aldrig om, fröken Kallur är trots allt inte mitt namn. Jag betalade medans personen ivrigt fortsatte ropa och jag gick ut.

Ropen slutade när jag nådde dörren. Kanske ville han ha en autograf, vad vet jag. Men den får han inte av mig. Jag är varken lik någon av systrarna Kallur eller särskilt muskulös. Håret är ju dessutom helt fel. Varför skulle just jag vara "fröken Kallur"?

Likhet? Don't think so.







Jämför liksom hennes kropp med min. Likheten är fortfarande osynlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0