What to do?

Sålde för två veckor sedan ett par jeans på Tradera. Hade kvar kvittot där jeansmodellen stod, behövde bara kolla vilken storlek de var i och mäta byxorna. På kvittot stod det "Lee Marion" och självklart litade jag till detta. Hon som köpte byxorna har varit iväg i 1½ vecka och nu mailar hon att det är Lee Coral som hon fått. Nu vill hon också ha tillbaka pengarna hon gett mig (jeansen + frakt) plus returfrakten så skickar hon tillbaka byxorna till mig.

Är det rätt?
Jag har ingen aning om hur jag ska göra. Vill självklart inte ha tillbaka jeansen men å andra sidan så vill jag ju inte ha dåligt omdöme. Men gäller liksom inte köpet "efter hörnet"? Dom är ju hennes nu och när jag köpte ett par jeans via tradera så var dom försmå men då la jag ut dom på tradera. Är inte det mer rätt? Jag har väl inte skyldighet att ta tillbaka dom? Jag litade bara på vad som stod på kvittot, och det gav mig ingen anledning till att leta efter namnet på jeansen i byxorna. Tyvärr var jag så klantig att jag kastade kvittot när jeansen blev sålda..

Behöver verkligen er hjälp! Så snälla ge mig råd i hur jag ska göra, men troligtvis så kommer jag inte ta tillbaka dom då jag inte är skyldig att göra det.

Kommentarer
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

2008-09-17 @ 18:25:35
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Hon kan inte kräva att få pengarna tillbaka : ) Hon kan lägga ut dem på tradera själv istället : ) Så har jag gjort om jag köpt något som inte passat : )

2008-09-17 @ 18:26:10
URL: http://lindaslya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0