Orosmoment.

Jag visste att livet som student skulle bli hårt ekonomiskt sett, men inte kunde jag ana detta. Pengar är verkligen inget jag har i överflöd av just nu. Våren 2009 levde jag ganska gött och behövde inte bekymra mig om pengar så mycket, och något sparkonto hade jag inte ens en tanke på. Det får man lida för nu. Det är ju ganska pinsamt att behöva tacka nej till att göra saker på helgerna bara för man inte har råd. Tur att "jag är en fattig student"-repliken alltid funkar!

Jag har ett litet dilemma. Ett rejält i-landsproblem. Jag är sugen på en iPhone och med mitt abonnemang på Telia så kan jag få den för 200 kr/månad i 24 månader. Min månadskostnad blir då 249 kr + 69 kr/månaden om jag vill ha fri surf. Månadskostnaden ligger då alltså på 318 kr PLUS det jag ringer för. Jesus christ. Det kanske inte var ett dilemma ändå. Fasen..

Nä nu blev jag ju sur! Tror jag lägger mig och läser lite istället..

Kommentarer
Postat av: Kristin

I know the feeling...

2010-01-22 @ 19:58:31
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0