Svar på tal.

Blev brutalt tvingad av Susanne att svara på en enkät och ja..det är bara att lyda helt enkelt ;)

1. Hur länge har du bloggat? Jag har enligt arkivet bloggat sedan juni 2007 men jag raderade allt då, och egentligen började jag nog blogga under år 2005 eller nåt sånt.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Jag ramlade av en ren slump in på Kenzas blogg några månader innan jag själv fixade en blogg och det kändes som att öppna någons privata dagbok. Det var som en gratis skvallertidning. Jag minns att jag var jättesur för att människan var 2 år yngre än mig och så jävla snygg. Nu är hon fortfarande lika snygg och fortfarande 2 år yngre än mig men sur är jag inte längre, bara aningens avundsjuk ;)

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Alltså Kenzas blogg var ju den första jag hittade, men jag fattade snabbt tycke för Stina-Lee. Men första förälskelsen inom bloggvärlden var helt klart Nevnarien! Hon var som mig - lite misfit (misstolka mig rätt) med en otroligt bra musiksmak. Och vi får inte förglömma hennes fantastiska illustrationer.

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Tja, vad ska jag säga? Jag var patetiskt kär i min dåvarande kille och då hade vi varit ihop i 3 år. Vi hade ett väldigt destruktivt förhållande på många sätt. Jag insåg inte då att jag höll på att förlora mig själv i förhållandet eller att det inte var menat att vara, men då var jag lycklig och levde på "lånad" kärlek. Jag kan bara säga att det är en tid jag inte ångrar men det finns misstag jag inte gör om igen.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Dessa läser jag regelbundet varje dag (och i inbördes ordning): Kenza, Foki, Egoina, Spiderchick, Kissie, Tyra och Blondinbella. Jag tittar även regelbundet in några gånger i veckan hos: Kristin, Susanne, Kardemumma Gumman, Lindas sminkblogg, Nevnarien och Linda Blom.

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? Eh...kategorisera självaf.

7 Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om, länka. Jag måste nog säga Blondinbella. Hon är otroligt driven inom ALLT hon gör och vill ha 100 järn i elden samtidigt och nöjer sig med att aldrig spendera tid hemma. Jag är inte alls sådan. Jag ger lite lagom av mig själv i det jag gör och lägger självklart krut inom det jag brinner för. Jag är även nöjd med att ha fullt upp vissa stunder men jag är väldigt nöjd om jag får avsluta dagen i soffan framför tvn. Blondinbella är ofta ute på vift både inom landetsgränser men även utanför och någon gång ibland skulle jag tycka det vara roligt, men varje vecka? Nej tacka vet jag mitt kära hem.

8. Nämn en bloggare  som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om, länka. Egoina. Hon är visserligen aningens(!) spontanare än mig, men jag kände en viss likhet mellan henne och mig när hon var singel. Hon uttryckte sig på samma sätt som jag när hon blev singel, hon och jag genomled en liknande process för att börja tycka om sig själv igen. Så jag känner igen mig mycket i henne.

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Jaa, vad tycker ni? ;) Nä men det är väl ett sätt att hänga med i min vardag antar jag även om jag inte delar med mig av ens 10 %. Jag skriver inte bloggen för någon annan än mig själv men jag vet att vissa vänner och några i familjen läser den.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Jag antar det? Den är ju trots allt skriven av mig. Jag delar som sagt inte med mig av mycket men det är ju å andra sidan så jag är i verkligheten. Det är kanske inte alla som får veta vad jag känner innerst inne medan vissa vet utan att jag behöver säga något.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? I början tänkte jag inte alls på att vänner och familj kunde läsa vad jag skrivit, men efter att jag gjorde en nystart för ungefär ett år sedan är jag mer försiktig. Jag skulle vilja skriva av mig all skit jag känner men å andra sidan skulle jag antagligen trampa folk på tårna då samtidigt vilket helt enkelt inte är värt. I dagsläget delar jag med mig av det jag vill och inte ett uns mer vilket passar mig utmärkt.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Om jag och sambon har bråkat (vilket iofs inte har hänt än), om jag blivit besviken på eller sårad av en vän, var jag jobbar när jag vikarierar och sådana saker. Jag gjorde misstagen att skriva ut om jag blivit sårad/besviken på en vän eller av dåvarande pojkvännen och skrev många inlägg jag senare hade världens ångest över och fick radera. Att jag inte vill skriva ut var jag jobbar har med tystnadsplikt att göra.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? a. Jag skriver för min egen del då jag behöver få utlopp för min skrivarlust i annat än tråkiga skolarbeten. Alla människor behöver bekräftelse och mina fina vänner, och även okända människor ibland, ger mig många fina, kloka och roliga kommentarer.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Till viss del men som läsare får man långt ifrån hela paketet. Det märkte jag när jag träffade Tyra och Kenza. Jag fick verkligen inte lära känna dom mycket men ja, de är väldigt reserverade i sina bloggar och det var roligt att få den insikten.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Läs punkten ovan vilka jag träffat från bloggvärlden ^^

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Ja se bara vilka elaka kommentarer som människor skriver till bloggare. Är man inte stark i sig själv så kan det nog skada personen i fråga väldigt mycket.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Nej och tacka gudarna för det! Jag har bara hittills fått snälla och kloka kommentarer och jag längtar verkligen inte efter att få någon tanklös kommentar.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Jag har säkert blivit missuppfattad p.g.a. dålig formulering från min sida, men var tjänar jag på att vara elak? Tycker jag att personen i fråga ser förjävlig ut på bilden han/hon lagt upp på sin blogg så väljer jag att vara tyst istället.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Jag får många idéer som jag vill blogga om, men gör jag det? Nej. In the end är jag för trött, orkar inte formulera mig osv osv osv.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Den här bloggen kommer nog inte leva många år till, men däremot kan jag se mig själv om två år med en ny blogg där jag skriver om mina åsikter kring mitt blivande yrke.

21. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten. Hm.. Kristin, Spiderchick, Tyra, Therese och Emma Roodla.




Oh herre min gud. Vilken jäkla tid den här tog! Men rolig var den..


Kommentarer
Postat av: Emma Roodla - Foto

nja bara för vissa ;)!

2010-11-21 @ 19:42:47
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Emma Roodla - Foto

Han är sjuuuukt bra :D!!

2010-11-21 @ 19:43:16
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Susanne

hihi kul att du nappade på mitt plågeri! Ska läsa igenom ditt. Nästa gång jag tar min tillflyckt till datorn! det var kul, men det tog tid tyvärr! :P

2010-11-28 @ 12:47:28
URL: http://blueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0