Tankar såhär på en måndag..

Just nu har jag ett problem som jag inte vet vad jag ska göra med. Ni som känner mig vet hur jag avskyr att plugga. Att gå i skolan tycker jag är riktigt roligt men den där pluggbiten är liksom inte för mig.
Den 21 oktober är det omtenta på en riktigt svår begreppstenta som 90% failade på första tentan. Antagligen får vi bara ett sista försök (21 oktober) innan jullovet som sätter stopp för de som inte klarat den tills dess. Det betyder att om jag inte klarar den så blir jag tvingad till studieuppehåll under vårterminen. För mig är det både positivt och negativt:

Negativt
Jag är inte garanterad jobb
Jag får inte fortsätta med min underbara grupp
Det tar längre tid för mig att ta examen


Positivt
Jag kan jobba och spara pengar (och börja leva!)
Jag får en fritid - plugget maler inte bakom skallen hela tiden
Jobbet är timvik inom både Linköpings och Norrköpings kommun vilket förhoppningsvis blir mycket jobb


Tankarna går nu: Ska jag ens plugga till en tenta jag inte kommer klara? Tänk om jag klarar den? Tänk om jag pluggar jättemycket och blir grymt besviken när jag får reda på att jag blev underkänd? Men tänk om jag klarar den? Motivationen tryter men samtidigt vill jag fortsätta..samtidigt som jag vill jobba NU..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0