Mot rättegången..

God morgon!
Här sitter jag med min kopp té och överlånga sked. De normallånga (hejhej fördomar) skedarna blir så varma.. Skulle behöva en överlång kopp för att matcha skeden. Men det var inte om min överlånga sked jag tänkte skriva om.

Jag ska om några minuter bege mig till skolan för att ha rättegång. Det är ett litteraturseminarium som kommer att utföras som en rättegång. Vi har gått på en konstutställning och läst en (värdelös) bok. Min grupp ska vara domare, den andra gruppen ska vara försvarare och den tredje gruppen ska vara åklagare. Så det är ingen riktig rättegång.

Får en domare utfärda halshuggning till den gruppen som inte argumenterar bra?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0