Det där med självdisciplin....

Återigen sitter jag utan förmågan att skriva. Här i bloggen kan jag skriva men att skriva uppsats eller planering skiter sig totalt. Antagligen känner jag inte den där pressen att det ska vara inlämnat snart. Den behöver jag. Den stressen är nyttig för mig.

Jag borde skrivit uppsatsen med någon men jag trodde att jag skulle klara av det själv. Jag vet att jag klarar av det om jag bara vill men just nu är den viljan borta. Just nu vill jag bara inte tänka på skolan. Att först åka på resa till Paris (just det, ska plita ihop ett inlägg om resan) och sedan ha tre veckors praktik distanserar mig från den teoretiska delen av skolan. Distans till saker kan jag inte ha, kontiunitet behöver jag. Det gäller i princip allt från träning till skola.

Vet att det inte är någon idé att jag fortsätter försöka mer för stunden, borde ta en promenad istället men det dåliga samvetet gör att jag inte kan lämna datorn "ifall jag skulle få för mig att börja skriva". Kommer det hända? Inte så troligt. Kanske ikväll kl 22 men då borde jag ligga i sängen.



Åh. Varför kan jag inte bara få sommarlov nu? Det skulle behövas..


Då var jag nöjd.

Kommentarer
Postat av: spiderchick

semester hela sommaren hade inte skadat... ;-)

2011-05-15 @ 21:27:47
URL: http://spiderchick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0