Dåligt Vadaren, dåligt!

Jag har nu i en veckas tid tjatat om den där lägenheten Per och jag kollade på förra veckan. Planritningen var fruktansvärt bra och balkongen underbar. Den skulle varit perfekt! Jag ringde till dom i onsdags (dagen efter att vi kollat på den) och sa till henne att vi är väldigt intresserade och vill kolla på den en gång till. Vi hade egentligen bestämt oss men ville se ifall vi kände samma sak för lägenheten när vi kollade på den en gång till. Så tjejen på Vadaren AB och jag bestämde att vi skulle höras i början av den här veckan och bestämma tid.

För en liten stund sedan så ringer jag till dom och då får jag veta att den redan är uthyrd till någon annan som bor i ett hus bredvid. Gissa om chocken och besvikelsen kom. När vi kollade på lägenheten så fick vi veta att dom brukar gå tur och ordning med dom som kollat på lägenheterna och ifall någon längst ner på listan ville ha den så skulle dom höra av sig till dom före. Vi var 2a på listan och den framför oss var ett socialfall som dom inte ville ge lägenheten till. Alltså var vi först egentligen. Det som gör mig förbannad är att dom inte ens gett oss någon chans att säga "vi vill ha lägenheten också". Hade dom gjort en kreditupplysning så hade dom fått veta att vi är hederliga utan betalningsanmärkningar och fått reda på av mig att jag börjar jobba i samband med att lägenheten blir ledig.

Känner mig fruktansvärt illa behandlad och förbannad. Det är så jäkla nonchalant så det finns inte. Så dom tänker jag inte kontakta mer fastän dom har lägenheter i dom områden vi tittar efter. Då bor jag hellre kvar här tills någon annat hyresbolag har det vi söker efter.

Så nu på torsdag så ska vi titta på en lägenhet hos Centria borta vid Stensiken här i Tidaholm. Och jag hoppas verkligen att deras bemötande mot oss unga är bättre än Vadarens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0