Möte och vårdcentral.

Hejsan!
Nu är jag tillbaka igen efter möte och vårdcentral. På mötet käkade vi superskitgoda skagenmackor som man inte alls blev sådär uppblåst av som dom man köper i affären. Vi håller på med nåt som involverar EU men jag har inte riktigt fattat grejen mer än att Skaraborgs Assistans har fått bidrag därifrån eller nåt. I alla fall så vill SA höja statusen på vårat jobb - personlig assistent.

Folk tror att det är så lätt att vara personlig assistent men dom har fel. Vi jobbar väldigt nära en person och jobbar mycket ensamma med arbetsgivaren. Fysiskt sett så är det inte jobbigt men psykiskt. Att se hennes smärta är otroligt jobbigt och särskilt eftersom vi inte kan göra ett skit för att underlätta. Jobbet har jag med mig vart jag än går, även på fritiden. Tiderna är olika från varje vecka och vi kan aldrig ha ett 7 till 16-jobb. Så att säga att vara personlig assistent är lätt är helt fel.

Nu kom jag visst helt ur spår här men vill verkligen förklara vilket psykiskt påfrestande jobb det är, förklara att det inte är något utan utbildning-jobb. Det handlar om personlighet. Nu föll jag ur igen. Ialla fall, mötet höll på mellan 11-14.30 men det var bara kul. Vi är ett bra gäng och vi har kul ihop, bästa arbetskamraterna ever! När jag kom hem så tog jag det lite lugnt innan jag skulle gå till vårdcentralen.

Väl på vårdcentralen så fick jag vänta i en halvtimma innan någon hämtade mig. Väl där inne så tog hon bara en snabb titt på leverfläcken och tyckte det såg bra ut. Hon ansåg det inte vara någon fara men tyckte det var bra att jag håller koll då det finns/fanns hudcancer i familjen. Så jag kommer fortsätta att hålla koll, dock ej vara paranoid över det.

Borde verkligen ta hand om disken nu men frågan är om jag orkar..Per och Teike stökade ner rejält igår när jag hade städat. Bara att börja om igen typ. BLÄÄ för det. Godnatt eller nåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0