Wierd people.

Här i Tidaholm finns det väldigt mycket knäppt folk.

Förut när jag satt på balkongen så gick det en tant med sin rullator (stavning?) nere på Torggatan. Hon var nog säkert 80-90 år och såg skitförbannad ut! Hon gick dessutom och muttrade, såg liksom ut som att hon gick omkring och svor. Kunde självklart inte hålla mig för skratt så jag var tvungen att gå in.

Nästa gång jag gick ut på balkongen så hörde jag en massa högljuda rapar. Kollade lite ner och där står våran granne på sin balkong och rapar. Han är lite av ett fyllo (men trevlig!) men skrattet var på väg att bubbla upp igen så det var bara att gå in igen.

Dagligen ser man kvinnor i 40-årsåldern som klär sig otroligt snygg men som låter som män. De har antaglien rökt hela sina liv så ingen här i stan låter riktigt som 'riktiga' kvinnor. Man ser också raggare och raggarbilar dagligen. Det är väldigt ovanligt i Linköping men i den här staden så formligen kryllar det av dom. Att se fjortisar och fulla ungdomar (om helgerna) är inte heller ovanligt. Tjejerna som bor här är ovanligt..omogna och..tjaa..fjortis?

Men staden är fin i alla fall och det är ju inte för folket jag stannar för. Kom just på att man ser bonntölpar ofta också, som min pojkvän ^^ En mångsidig stad som fått dåligt rykte trots sitt fina yttre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0