Världens snällaste: Chili.

image18
Chili, 17 februari 2006.

Detta är min katt som kom till oss i januari förra året.
Vi hade precis köpt Marwin när uppfödaren frågade oss ifall vi ville ta hand om denne
lille krake med. Visst sa vi, och tur var väl det.

Den stackars lilla skogskatten hade bott på två ställen och blivit
mobbad av varje katt som uppfödaren hade, och vi var hennes
sista hopp. Annars skulle hon blivit avlivad.

När Chili kom till oss så var hon så liten och fullständigt vettskrämd.
Jag fastnade för denna primadonna redan från början eftersom hon har ett speciellt
utseende, med lite sneda ögon och svart päls som ser ut som kajal runt ögonen.
Hon blev min lilla vietnames.

Efter ett tag så började hon lita på mig och nu är vi oskiljaktiga.
Hon följer efter mig för varje steg jag tar och 'buffar' väldigt ofta mot mig för att
visa sin kärlek.
Inte för att vara egoistisk men jag tror att det är mycket
tack vare mig som hon har kunnat 'återuppbygga' sig själv.

Trots att vi har varit hårdhänta när vi klippt bort hennes tovor så har hon aldrig
bitit, använt klorna mot oss eller fräst mot oss.

California (Chili) är världens snällaste och finaste katt och
jag älskar henne<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0