Fortsättning..

Bör väl fortsätta på mitt inlägg jag skrev för 100 år sedan (nästan).

I onsdags när jag kom hem så var det bara att börja packa för på natten till torsdagen, klockan 2 så åkte jag, Per och Teike iväg. Mot Stockholm. Per hade fått för sig att vi skulle på kryssning till Åbo. Jahopp tänkte jag. Tog 4,5 timmar att åka dit (jag körde). Väl framme så missar vi färjan med några sekunder. Ingen av oss var särslikt glada, allra minst jag som inte ätit på 12 timmar och sovit en halvtimma på ett dygn och kört nästan 5 timmar. Vi fick i alla fall boka om till samma kryssning dagen efter. Så vi sov i nån vandrarhemsbåt där vid Slussen och spenderade kvällen på Gröna Lund. Trevligt värre. En av oss klagade dock typ hela tiden så jag blev galen. Kort sagt så var denna halvt misslyckade resa rätt okej. Båten var lite småseg att åka med men roligt på kvällen, hade varit mycket roligare om jag fått dricka mer. Hade behövt en rejäl fylla för det finns inte tid för det mer i sommar. Inte på någon månad iaf.

Orkar inte skriva med för stunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0