Oj oj oj.

Går det ens att förklara? Tror inte det.

Igår var..oförklarligt. Känslorna var så många och så intensiva att hjärnan liksom kopplades ur. På natten sov jag mellan 00.30 - 03.00 ungefär. Sedan var det helt kört med att sova. Tvingade mig själv att gå upp vid tio över fyra. Gick då ner och duschade, sminkade mig och hela den där fadderullan. Vid 06.05 åkte pappa och jag hemifrån för han skulle skjutsa mig till champagnefrukosten. Två småflaskor fanns med mig i en påse samt ett plastchampagneglas. Fotograferingen var vid 06.45 så jag hann inte dricka nåt innan, det blev efteråt. Båda flaskorna gav fyra glas vilket snabbt försvann ner. Sedan skrev man i varandras mössor och sjöng för fulla muggar. Träffade på lite gamla klasskompisar och hade det supertrevligt!

Strax efter 8 så gick Tina (lilla), Tina (långa), Lollo, Mats och jag upp till skolan. Vi tränade lite på låten vi skulle sjunga och käkade frukost vid 9. Vid 10 så började det i aulan. Många sjöng och flera tal hölls, samt Emils och Johannes raplåt om dessa tre år. Svinkul! Efter allt detta så delades betygen ut och sådär. Har inte kunnat räkna ut poängen än men det ska jag lära mig snart på internet ^^

Efter allt detta så hände det vi kämpat för i 3 år nu - utspringningen! Tårarna bara sprutade när jag hittade min familj. Usch. Smink och allt bara kluddades ut över ansiktet kändes det som. Men känslan. Oj oj oj..obeskrivlig. Många var där för min skull, för att se mig springa ut. Anna, Magnus, Inger, farmor, mamma, pappa, Dennis och Per. Tack för att ni var där! Därefter åkte vi traktor i en timma ungefär och jag trodde aldrig att jag skulle få tillbaka rösten, den kändes uppfuckad efter allt skrikande och sjungande :P

Hemma så kom det mer folk och vi åt god mat. Mjölkchokladspannacottan blev super! Mumsigt värre med färska jordgubbar. Fick massa fina presenter och många lyckoönskningar. Efter detta och lite mys med Per så skjutsade pappa dom till stan och mig hem till Annika. Där var en stor del av klassen och vi hade det supertrevligt! Drack cider och höll tal om vartannat. Efter detta så drog vi till krogen. Kom väl hem runt 2 - 2.30 ungefär.

Vill bara tacka alla som var med mig under dagen och till min klass. Tack! Ni är allihopa underbara och till er klassen; kommer sakna er så grymt mycket. Hann aldrig säga hejdå igår men jag gör det nu. Vi får se till att vi träffas på återträffar snart.
Ni har förgyllt dessa tre år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0