It's like I'm on fire!

Förut så gick jag ner till affären för att handla lite till fläskpannkakan jag tänkte göra. Virrade runt en stund där inne, hela butiken är lustig. Ingenting finns där det borde. Men i alla fall, väl hemma går allt som smort och jag vispar ihop det där och på nolltid är den inne i ugnen. Jag gör i ordning saft och tar fram det samt bestick. Sätter mig ner i soffan och börjar kolla på Top Model. Kollar på bordet och där finns fan inga bestick. Vart har dom tagit vägen? Har fortfarande ingen aning om vart dom är. Hur sjutton kan dom ha försvunnit mellan köket och fram till vardagsrumsbordet?

Jag tror att nån går omkring och snor bestick för när jag flyttade hit så hade vi massor av alla sorter men dagen efter så hade vi två knivar kvar (två eller tre kom fram några dagar senare) av tolv. Skumt men vi tänkte inte mer på det. För ett tag sen så upptäckte jag att det knappt finns några småskedar och för några dagar sen så upptäckte jag att vi har tre smörknivar kvar. Dom var kanske 10 när jag flyttade in. Vem tar våra bestick? Helskumt..

Min arbetsgivare ringde nyss när jag diskade, två gånger. Första gången undrade hon ifall jag kan jobba söndag 9-12 och måndag 8-12. Självklart sa jag ja, det ger pengar! Några minuter senare ringer hon igen och meddelar att det blir kanske schemaändring f.r.o.m. tisdag. Hon jag ska vikariera för är gravid och ska föda 17 december men hon har så ont och min arbetsgivare kan inte få reda på i sista sekund ifall hon kan jobba denna dagen eller inte. Men självklart hoppas jag att jag får börja jobba ordentligt då. Tråkigt för Malin men bra för mig. Ska ringa nu ikväll och prata med min farbror. Hade ju tänkt att hjälpa honom hela oktober men nu kanske jag inte kan komma alls. Lika bra att förvarna honom och sedan återkomma på måndag eller tisdag när jag vet hur mycket jag ska jobba nu.

Känns faktiskt lite bra nu. Jag har fått tillbaka lusten att jobba äntligen, så tiden här hemma har nog trots allt inte varit helt bortkastad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0