Rosen Serien.

Nu har jag varit hos Irene och testat grejer och lyssnat.

Om ni kollar på era rengöringsgrejer för ansiktet och er ansiktscreme så läs innehållet. Står det Aqua/vatten först så innebär det att denna produkt innehåller 50-95% vatten. Herregud, vi betalar för vatten. Och mineraloljor (så som aluminium som faktiskt är en metall). Dessa saker täpper till huden så den inte kan andas. Samma med deos. De täpper till så svetten inte kan komma ut och visst, lukten försvinner men huden kan inte andas och den tar till sig alla dessa farliga ämnen. Detta kan få konsekvenser, någon hade köttsår under armarna pga fel deo. Svinläskit. Vem vill få det liksom?

Vi provade rengöring, peeling/lermask (valde peelingen), rosenspray, vitaminkur, handcreme, ögoncreme och bodylotion. Kände efter rengöringen att det är första gången som jag inte blir snustorr efter jag tvättat ansiktet. Underbart. Nu har allt detta suttit i några timmar och jag känner riktigt hur huden andas. Den känns frisk och helt..underbar helt enkelt. Huden känns lättare på något sätt. Kan inte förklara men såhär har jag aldrig känt tidigare.

Fick också veta att när man duschar så ska man se till så att inte schampot kommer i ansiktet då det förgör vår hud. Man ska göra lite som frisörerna, att duschstrålen riktas bakåt huvudet om ni fattar. Fick också veta att man aldrig ska använda cremer eller foundation precis under ögonen och på ögonlocken, där den tunnaste huden finns. Istället tar man puder och borstar lätt på där för att få det jämt då det inte tynger ner huden. Fick jättemånga bra tips, men jag kommer inte ihåg allt nu. Måste läsa i broschyren lite mer.

Som vanligt så fastnade jag totalt. Ville ha allting men plånboken känns lite för mager för det just för tillfället. Ska betala alla räkningar nu över helgen och räkna ut hur mycket jag kan köpa utav detta. Men jag vill ju ändå använda slut det jag har, då det inte fanns överdrivet mycket farliga ämnen i de produkter jag använder nu. Priserna var faktiskt vettiga, hade förväntat mig att det skulle kosta typ 400 kr för 50 ml men som rengöring på 200 ml kostade runt 200 kr. Inte alls farligt. Så det här kommer jag fortsätta med :)

Nu kom Per. Dags att vara social.

Kommentarer
Postat av: Daniel

så nu kommer du att blir ren å fin! Kram

2008-09-26 @ 02:20:53
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0