Såhär i efterhand..

Jag är knappt vid liv just nu. Hjärnan känns lika seg som ett fasttorkat tuggummi under en skolbänk. Huvudvärken har legat bakom pannbenet sedan kl 14.

Idag har jag haft tenta. Min första tenta. Det känns förvånansvärt bra måste jag säga, med tanke på att jag ägnat ungefär 2 timmar åt att plugga inför den. Begreppen som kom upp var vetenskapligt förhållningssätt (tror jag?), värdegrund, ledarstil och marginalisering. Vi fick välja ut 3 av dom och sedan skriva 1 A4 om varje, och där beskriva begreppet samt sätta in det i verksamheten (förskola/skola/fritidshem). Får hålla tummarna nu i två veckor innan resultatet kommer. Hoppas, hoppas, hoppas!

Innan träffade jag Chrille och käkade lite god kinamat, för som jag har längtat efter kinamat sen Milla och jag käkade det. Magen blev nöjd! Efteråt blev det en muffins på Trappan med Kristin, Emma och Gammeltackan aka Therese ;)

Nu har jag förberett lite inför morgondagen då jag har kursseminarie där en didaktisk modell (orkar inte förklara) ska redovisas samt opponera mot en annan grupps uppsats. SEN är kursen klar. Som vi har längtat och som jag ska fira detta i helgen!

Desperate Housewives på kanal 5 kl 21.00 och jag sitter redan bänkad. Godnatt.

Eeeeeego..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0