Just one of those Thursdays..

Idag har det varit kortdag på praktiken 8-13. På förmiddagen blev det att gå till "bananbacken" eller pulkabacken med barnen och jag åkte stjärtlapp för första gången på..ja, säkert 5 år. Minst! Roligt var det tills jag insåg hur mycket snö som kan samlas i ryggen under jackan och då slutade jag åka. Då blev det att åka vaxduk med barnen, så nu har jag ont i benen och ryggen. Värt var det! I eftermiddag så hade jag tänkt att råplugga eftersom det fallit åt sidan i veckan, men ni som känner mig vet om min bristande självdisciplin. Det går alltså ganska dåligt, men hey kvällen är ung!

Just nu är jag alldeles för nervös för att ens kunna tänka på att plugga. Om 40 minuter ska jag nämligen träffa en tjej/kvinna och hennes två barn som jag ska sitta barnvakt åt imorgon kväll när hon är ute och skakar sina lurviga. Vi kom i kontakt via grannar.se, sen sida jag verkligen rekommenderar för den som vill ha ett "svart" extrajobb såsom barnvakt. Har aldrig varit barnvakt tidigare och möten med föräldrar på förskola är ingenting jämfört med detta. Tror faktiskt inte jag är kapabel till att skriva mer, magen har alldeles för många fjärilar i sig. Skriver kanske senare när de har gått och lagt sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0