En rolig dag..

Dagen började med att jag släpade mig ur sängen efter ett par snoozningar runt 8.30. Genast drar jag med filtar och dylikt till soffan och sätter mig och försöker läsa pluggböckerna. I 1½ timme sitter jag så och ca 20 sidor blev lästa pga att jag var så grymt trött. Nu har jag i alla fall lärt mig att jag bör vakna till innan jag sätter mig med böckerna. Vidare gick jag till staden och mötte upp några Liu-tjejer för lite lunch och tenta-prat. Taco gjorde vi och skitsnacket var hett kring matbordet. Vi förflyttade oss till soffan och pratade tenta. Var skönt att reflektera lite med de andra och få höra deras tolkningar av ord och liknande.
Runt kl 15.30 mötte jag upp Milla för fika på Espresso House där vi tog varsin chai latte (det måtte ändå vara guds bästa dryck!). Då vi inte setts på evigheter blev det mycket snack. Sista tentaboken fick jag också låna av henne - tack för det!
När jag kom hem såg min lägenhet ut som hej kom och hjälp mig. Pappa var i farten och byggde om köket. Nu har jag både överskåp, underskåp (äntligen lådor!) och ny diskbänk. Den nya spisen står för tillfället i vardagsrummet men ska installeras imorgon, och då kommer jag även få in vatten till köket igen. Det kommer bli grymt skönt att ha ett fint och fungerande kök igen. Efter imorgon är det bara att kakla och måla om.

Kvällen har bestått av undvikande av plugg mestadels men efter ha ätit tre kiwi så kunde jag inte skylla på trötthet längre. En liten bit in på andra boken har jag kommit i alla fall.

Nej nu lockar minsann sängen något fruktansvärt. Blir att sova själv inatt igen. Ogillart starkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0