Looking.

Oj oj..nu har här nästan gått en vecka sedan jag skrev sist. Vad har hänt? Skrev tenta förra onsdagen och i torsdags. Efter tentan i torsdags (som gick bajs förresten..vem tusan kan förklara begreppet rättvisa och sedan sätta in det i pedagogiskt sammanhang?) åkte vi till Kristin med arbetsgruppen. Där gräddade vi våfflor, red häst (blev nästan sugen på att lära mig), åt nybakade bullar, spelade guitar hero, åt varma mackor med svampstuvning och spelade nåt frågespel som hade med 90-talet att göra. Låter som att det enda vi gjorde den dagen var att äta men gott var det! Jättetrevlig och rolig kväll, ni är bäst tjejer :)

I helgen har jag varit barnvakt fredag kväll/natt, shoppade med mamma i lördags och umgicks med Macke. Igår åkte vi till syrran och firade Tilda som fyllde 6 år. Av mig fick hon örhängen. Efter åkte vi till Marika och Danne. De hade fått jättefint i lägenheten. Hoppas de kommer trivas! Tacopajen var utsökt rent ut sagt..

Idag har jag haft rollspel i skolan. Det handlade om hållbar utveckling och vi hade blivit tilldelade olika roller. Jag var kommunstyrelsens ordförande, och i detta rollspel skulle vi ha bra argument och stå för våra åsikter. Det var som ett möte mellan olika företag osv. Det var väldigt roligt men samtidigt svårt. Har jag argumenterat tillräckligt bra? tänkte man. Min roll var väldigt diffus också. Jag fick mest lyssna och ställa frågor om vad de andra ansåg så jag kunde bestämma min åsikt utifrån det. Typ.

Ohwell..ska ta tag i det som ska göras inför imorgon. Kanske skulle ta och baka lite med? Hmm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0