4 år till..

Politik är bland det värsta jag vet av anledningen att jag inte förstår det. Frågorna jag utgick från vid valet igår var om mitt intresse för skolan och utbildning då jag läser till förskollärare/lärare. Jag kan erkänna att jag höll med båda blocken om vissa saker, men det övervägde ändå ganska rejält mot det rödgröna blocket (också av andra orsaker). Skolans frågor är jag säker på vad jag tycker inom och jag är helt mot att "alla skolor ska gå mot MVG" som Folkpartiet spyr ur sig. Fuck you, svarar jag.
Det är inte bara alliansens vinst jag blev besviken på igår. Jag vet ingenting om migrationspolitik whatsoever men jag vet att det är felfelfelfelfel att SD har kommit in i riksdagen. FY!

Pinsamt Sverige..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0