Omskolning kanske?

Det är väl en sak om mina vänner eller familjen vill prata med mig om jobbiga saker. Det ställer jag mer än gärna upp på för de ställer upp så mycket tillbaka.

Men när en främmande människa som ska titta på lägenheten börjar dra sin livs historia och då främst om sin skiljsmässa, ja då har det gått över styr.


I eftermiddags var min hyresvärd här och kollade i lägenheten. Hon berättade att hon visste en man som skulle kunna vara intresserad av lägenheten och visst var han det. Den här mannen ringde mig för några timmar sedan och vi bestämde att han skulle komma hit vid 19.00. Klockan 18.47 ringer han på mobilen och vill bli insläppt vid entrén. Redan där har han börjat prata om skiljsmässan. Eller egentligen började han redan lite smått i telefonen. Men i alla fall, under de 20 minuterna han var här så pratade han oavbrutet om sin skiljsmässa - att hans fru lämnat honom för en annan, att hennes förhållande nu gått i stupet, att hon vill komma tillbaka till honom, att han börjat träffa en ny... osv osv osv.

PÅ 20 JÄVLA MINUTER!

Jag vet mer om hans skiljsmässa än om mina föräldrars. Det han berättade mer var: vilket land han kom från ursprungligen, om hans barn, att han bott här omkring innan, han har en jaccuzi, var hans exfru jobbar..osv.



Bara jag som tycker att jag borde börja ta betalt?


Kommentarer
Postat av: cissi

Ska du flytta? :o

2011-02-07 @ 09:06:17
URL: http://cilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0