Förjävlig-bra fredag.

(ja det ska stå förjävlig-bra, inte förjävligt bra..)

Hej bloggeeeeeeeeeeen.
Dagen började förjävligt men slutade ganska bra. Förvisso är inte dagen officiellt slut än men jag kommer endast tillbringa resterande tiden i antingen soffan eller sängen, så jag anser den vara slut.

Morgonen började med att jag klev in badrummet där katten satt och kissade på mina kläder. Efter ett par lägenhetsvarv efter katten slängde jag in kläderna i tvättmaskinen. Jag rensade även kattlådan i hopp om att detta inte är ett nytt beteende utan att hon bara var missnöjd med den. Detta resulterade i att jag inte hann äta ordentlig frukost utan fick slänga ner en macka i väskan.
Väl i Linköping insåg jag att marken var täckt av is men jag skulle envisas med att ta cykeln som var en enda stor isklump. Sagt och gjort, jag hoppade på cykeln och insåg sedan i en lång nedförsbacke (även den täckt av is) att bromsen frusit fast. När bromsen väl började ta var jag i slutet av backen och den tvärnitade. Där fastnade bromsen och jag fick släpa cykeln den resterande biten till praktikplatsen.

Resterande tiden av dagen flöt på ganska bra och min handledare var nöjd med min ansvarsdag. Hon anser att jag blivit mycket modigare och fått bra kontakt med barnen. Lite beröm på fredagseftermiddagen är aldrig fel.

Nä, nu är inlägget alldeles för långt redan. Kvällen kommer som sagt spenderas i soffan med The Big Bang Theory i knät. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0