Rekommenderas.

Jag erkänner - jag läser Blondinbellas blogg. Varje dag. Inte för att jag avundas hennes liv, trånar efter att starta eget utan helt enkelt för att.. Eh. För att jag gjort det varje dag i typ två/tre år. Shit jag måste verkligen hitta en bra anledning till att läsa hennes blogg eller sluta läsa den.

Men skit samma, oavsett anledning så läser jag i alla fall hennes blogg och tittar inte bara på bilderna. På senare tid har hon ofta umgåtts med en vän vid namn Hannes och han har även flertalet gånger varit länkad. Har jag gått in och tittat på hans blogg? Nej. Jag har helt enkelt tänkt att "nej, nu är det en sån där jävla brat som råkar ha en blogg och som tar sina åsikter från citat av Reinfeldt" typ.

Men idag, fränder, klickade jag mig in på hans blogg och fann kärleken. ÄNTLIGEN någon mer än Spiderchick som kan skriva riktigt riktigt bra! Han fångade mig vid första inlägget (som var groteskt långt) och han höll mig kvar hela vägen.

Han skriver inte bara bra - han är rolig också.

Nu ska här jädrarimig börja läsas en till blogg om dagen - Hannes Hervieu.

Kommentarer
Postat av: Nicolina

Jag läser också hennes blogg :P man blir liksom inspirerad av hennes driv på något vis (men det är inget jag gärna erkänner) ;)



hehe, och gooooda var de också ;)



Okej, låter bra det där. Ja, pantskallar till "lärare" finns det här också. Jag läser på Stockholms universitet och jag är inte särskilt imponerad av deras lärarutbildning. Jag har faktiskt en hel del att säga om deras sätt att lägga upp det hela, och vilka prioriteringar de gör i utbildningen till att jobba med barn och människor, men så är det och jag vill bara bli färdig så jag får gå ut och jobba igen. Jag är inne på min 4:e termin så jag har gått ca halva utbildningen nu. Hur långt har du kommit?

2011-03-01 @ 19:45:54
URL: http://tritestories.blogg.se/
Postat av: MissO

håller veerkligen med dig!! Han skriver sjukt braa

2011-03-01 @ 20:21:08
URL: http://nyheter24.se/blogg/misso
Postat av: Nicolina

Ja, trist att det ska behöva vara så, som du säger - man betalar ju faktiskt för att få en utbildning som idag i princip krävs att ha, och så är inte utbildningen bra, jag menar, vi har vissa föreläsare som aldrig satt sin fot på en förskola men ändå ska tala om för oss vad och hur vi ska göra, då hade lika gärna jag som är barnskötare och faktiskt jobbat med barn kunna ställa mig och hålla i föreläsningarna istället, visa seminarieledare som inte ens vet om att vi ska bli förskollärare. Ja, det finns mycket att säga om det hela, men jag försöker att fokusera på att bli en bra förskollärare.

Nej, slut på gnället på sthlms (skit) universitet och vara glad och stolt över det man själv är och gör istället :)

roligt att vi kommit lika långt också :D Ja, jag har ganska höga mål med min utbildning och det kittlar nästan lite i kroppen när jag tänker på att det snart är dags att få komma ut och jobba igen :D

2011-03-01 @ 22:08:59
URL: http://lickeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0