Kreativ måndag.

Dagen började med huvudvärk på grund av senaste veckornas sömnbrist men utvecklades till en bra dag.

Idag har jag varit kreativ som attan på praktiken. Vi arbetar nu med temat bondgården och ska skapa en bondgård. Kor och får är redan gjorda. Idag skulle barnen få göra varsin gärdsgård. Nåväl, en del av en gärdsgård. Jag hade förberett en modell och barnen tyckte detta var riktigt roligt. Förra veckan plockade vi pinnar som vi låtit torka och använde oss av.

Eftermiddagen spenderade jag med planering. Valde ut bilder till torsdagens vernissage jag ska hålla med barnen och gjorde även en höna av flörtkulor. En flicka på 6 år sa detta till mig när jag stolt visade upp hönan: Det var den fulaste höna jag sett!
Hrm...jag som faktiskt tyckte det var roligt för en gångs skull att skapa.


Min gärdsgård

Gärdsgård
Plocka pinnar några dagar i förväg och låt dem torka.
Klipp ett hårdare alternativ av A4-papper i fyra delar.
Vik nedersta kanten av långsidan (detta för att kunna klistra fast två mot varandras ryggar för att den ska stå)
Lägg lim på kartongbiten där pinnarna ska ligga och bryt dem för att de ska passa
Låt torka


Min fula(?) höna. Söt enligt mig.

Höna/kyckling/tupp
Limma ihop en stor och en mindre flörtkula
Klipp ut en triangel från vikt orange papper - näbb
Limma fast näbben
Måla ögon
Klipp ut trianglar från orange papper och klipp ut till hönans "klor"
Limma fast fötterna
Knöla ihop lite rött silkespapper och limma fast på huvudet som tuppkam


Urdåliga förklaringar, jag vet. Nåväl jag säger som Tyra Banks; you can copy but make it your own!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0