"Stopp, stopp! Vänta lite här va.. Tiiiiiime out!"

Under kursen som jag nu läser har jag två VFU-dagar (verksamhetsförlagda utbildningsdagar = praktik). Under dessa två dagar ska jag hinna med att

  • ha helhetsansvar för en aktivitet eller ansvara för någon återkommande rutin i vardagen
  • observera pedagogernas förhållningssätt när föräldrarna lämnar och hämtar sina barn
  • observera hur den pedagogiska dokumentationen används i förskolan och hur den synliggörs för föräldrarna
  • intervjua en pedagog om utvecklingssamtal för att skriva ett paper om detta
  • intervjua en pedagog i 40-60 minuter om kvalitét i förskolan för att skriva en halv uppsats om detta.


Hur många timmar har ett dygn sa vi?! Och när i helskotta har en pedagog tid att sitta ner en timma med mig för att bli intervjuad om kvalitét?

Ska ringa min handledare nu och fråga om jag kan komma i slutet av veckan för att få lite av detta överstökat. Jösses. Hon kommer få en hjärtinfarkt stackarn. Och jag med i slutet av den här kursen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0